ZOZZ header
×

Błąd

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2014/07/21 oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

Wystartowały Długodystansowe Mistrzostwa Polski klasy Delphia 24 OD

Dziś rozpoczęły się Długodystansowe Mistrzostwa Polski klasy Delphia 24 OD. Inauguracja miała miejsce o godz. 10:00 w Marinie Delphia w gdańskich Górkach Zachodnich. W długim wyścigu piątkowym, otwierającym zawody, jachty popłynęły Z Górek Zachodnich do Sopotu. W pierszym wyścigu zwyciężył Michał Korneszczuk z załogą Delphia Yachts/Pantaenius.
- Wyścig był bardzo wymagający, głównie nawigacyjnie. Wytyczony został naprawdę długi dystans, aż 30 mil. Nasza załoga świetnie poradziła sobie w pierwszym etapie, gdy wiał silny wiatr, dochodzący nawet do 23 węzłów. Inaczej niż konkurencja postanowiliśmy nie stawiać genakera, a wykorzystywaliśmy każdą falę, dzięki czemu w Sopocie wysunęliśmy się na prowadzenie. Później była długa, 8-milowa halsówka niemal pod sam Hel. W oddali widzieliśmy pięknie oświetlone domki – malowniczy widok... aż zamarzyliśmy już o zejściu na ląd. Czekał nas jednak jeszcze kawał drogi. Ponownie, dzięki dobrej nawigacji znaleźliśmy punk zwrotny – stalową bojkę, niknącą pośród wysokich fal i obraliśmy kurs na metę, przy sopockim Molo – opowiadał Michał Korneszczuk, sternik zwycięskiego teamu. – Był to dość męczący wyścig. Długi, do tego konkurencja nie dawała nam wytchnienia, więc trzeba było trzymać tempo. Osiągaliśmy prędkości powyżej 16 węzłów, przy wysokich falach. Emocji było co nie miara – wspomina Michał.
O wrażenia zapytaliśmy też aktualnego lidera Pucharu Polski w klasie Delphia 24 OD, Team Vectra. Piotr Oskroba, sternik tego zespołu, również podkreśla skalę prędkości, jakie towarzyszyły dzisiejszemu startowi.
- Dzisiejszy wyścig przepłynęliśmy przy na prawdę silnym wietrze. Nie spodziewaliśmy się, że możemy płynąć w takim tempie właściwie przez cały długi wyścig. Przy dzisiejszych warunkach udało nam się pobić rekord prędkości. Przekroczyliśmy ponad 20 węzłów płynąc na genakerze – podsumował Piotr Oskroba w Marinie Sopot, już po ukończeniu piątkowego startu.
Długodystansowe Mistrzostwa Polski Delphia 24 OneDesign to flotowe regaty miłośników żeglarstwa łączących ducha walki z pasją do pięknej dyscypliny sportowej. Współorganizatorem jest Delphia Yachts. Zapytaliśmy więc Ewę Kot z Delphia Yachts jak ocenia pierwszy dzień Mistrzostw:
- Rozpoczęliśmy dziś Długodystansowe Mistrzostwa Polski w klasie Delphia 24. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego dnia regat. Wiatr nam bardzo nam dopisał, może momentami aż za bardzo. Krótko mówiąc pogoda na starcie Mistrzostw jest niemal idealna. Mamy nadzieję, że kolejne dwa dni będą równie dobre. W sobotę załogi ścigać się będą w sąsiedztwie Mola w Sopocie. Serdecznie zapraszamy do oglądania i kibicowania – powiedziała Ewa Kot z Delphia Yachts.
Czołowa trójka zespołów po piątkowym starcie:
1. POL 26: Michał Korneszczuk - Pantaenius/Delphia
2. POL 12: Waldemar Sałata - Star Telekom
3. POL 17: Dorota Dajkowska - Marine Works

Ramowy program na kolejne dni:
Sobota, 12.07.2014 r. – Sopot
10:30: start do wyścigów.
Tego dnia zaplanowano także wyścigi przy molo oraz szkolenia na łódce Delphia 16.

Niedziela, 13.07.2014 r. – Sopot/Górki Zachodnie
10.00: Start do wyścigu. Meta – Górki Zachodnie.
16.00: Uroczyste zakończenie regat w Marina Delphia – Górki Zachodnie.

Bazą regat jest "Marina Delphia" w Gdańsku - Górkach Zachodnich, ul. Przełom 24.